Signem un acord de col·laboració amb el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) per impulsar projectes conjunts en l'àmbit de les arts en salut, amb especial atenció a l'Alzheimer, altres deterioraments cognitius i l'acompanyament de les persones cuidadores.
L'acord ha estat signat pel director del Museu Nacional d'Art de Catalunya, Pepe Serra, i el director general de la Fundació Pasqual Maragall i del Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC), el Dr. Arcadi Navarro, en un acte celebrat al MNAC. L'acte ha comptat també amb la participació de Cristina Maragall, presidenta de la Fundació; Josep Maria Argimon, director de Relacions amb el Sistema de Salut; Laia Ortiz, directora de l'Àrea Social; Eva Nebot, directora de l'Àrea d'Incidència i Relacions Institucionals; Guillem d'Efak, responsable de l'Àrea d'Acció Comunitària, Programes Públics i Comunicació del MNAC; Elena Subirà, responsable d'Acció Cultural i Divulgació de la Fundació, i Norma Vélez, del departament d'Activitats i Educació del MNAC.
Aquesta col·laboració busca explorar el potencial de les arts i del patrimoni artístic com a eines per a millorar el benestar emocional, relacional i comunitari de les persones afectades per l'Alzheimer i el seu entorn cuidador. En aquest sentit, el conveni estableix un marc estable de treball per dissenyar, implementar i avaluar intervencions artístiques orientades a la millora de la qualitat de vida, la connexió social, l'estimulació cognitiva, l'expressió emocional i el suport a les cures.
Així mateix, l'acord preveu incorporar la Fundació als espais d'assessorament permanent del museu en matèria d'arts en salut, reforçant així la definició estratègica, el rigor metodològic i la connexió amb el coneixement científic, social i assistencial en l'àmbit de l'Alzheimer i les demències. També pretén contribuir a generar coneixement i evidència sobre l'impacte de les arts en salut amb un enfocament d'innovació, rigor metodològic i voluntat de transferència.
Aquesta aliança s'emmarca en la transformació del nou MNAC i en la voluntat de reforçar el seu paper com a institució cultural pública, oberta, inclusiva i generadora de salut i benestar. Amb aquesta col·laboració, obrim una nova etapa de treball compartit que connecta patrimoni, investigació, salut i comunitat, i reforça el paper de la cultura com a part dels ecosistemes de cura, prevenció i promoció de la salut.




